دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی دبیر و آموزگار تربیت بدنی
 در مورد حل مشکلات رفتاری یکی از دانش آموزان با ورزش

فرمت فایل ورد ( word) و قابل ویرایش

 تعداد صفحات 29

 قسمتی از فایل

چکیده
آمادگی جسمانی دانش آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین میکند. دانش آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارسایی ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطافپذیری و سرعت از ویژگی های چنین دانش آموزی است.

دانش آموزان باید هر روز به فعالیتهای منظم ورزشی براساس قدرت بدنی شان بپردازند تا قدم های صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب میشود استخوانها، مفاصل و عضله های بدن برای انجام حرکات و فعالیتها نیرومند شوند. دستگاه های تنفس و جریان خون نیز تا حد بسیاری از اجرای برنامه ها و حرکتهای صحیح ورزشی سود میبرد.

هرچه برنامه های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهارتهای بدنی زاییدن قدرت استقامت و چابکی بدن است و با اجرای برنامه های صحیح ورزشی به دست می آید.

مقدمه
مطالعات جدید در مورد مغز و شیوه یادگیری مغز برای معلمان و والدین، دیدگاه های جدیدی درباره تدریس و یادگیری ایجاد کرده است پژوهشهای جدید نه فقط یافته های نوینی را عرضه کرده است، بلکه به نوسازی برداشتهای قدیمی درباره یادگیری هم کمک کرده است.

پژوهش های مغز محور، جدا از جنبش آموزش و پرورش نیستند، بلکه آنها رویکردهایی هستند که آموزش و پرورش را مرتفع میسازند. (کانی .(1990 با آن که برخی پیشنهادهای پژوهشی مغز محور، دیر به بار مینشینند، ولی بینشها و چشم اندازهای عملیاتی هم عرضه میکنند حتی برای ساختمان سازی و آماده سازی فضای بازی در مدارس.

اریک جنسن (1995) در کتاب جدید خود تحت عنوان تدریس مبتنیبر مغز اظهار میکند که همگی درصدد هستیم تا راه حل هایی برای مسائل و چالش های آموزش و پرورش بیابیم و باید در کاربرد یافته های جدید تا حدودی احتیاط کنیم. آنگاه که فردی رویکرد خاص سازگار با مغز برای ارتقای یادگیری معرفی میکند، به واقع، آن نمیتواند گام نهایی درباره یادگیری و تدریس باشد.

حال آنقدری که معلمان ورزش میتوانند در میدان ورزش بچها را تربیت کنند، در کلاس واقعا نمیشود آنها را تربیت کرد، برای اینکه در کلاس، بچه ها خودشان را جمع وجور میکنند و آدم نمیفهمد که ذات آنها چیست. (شهید بزرگوار رجایی)

یادگیری و عملکرد مهارتهای حرکتی همواره مورد توجه بوده است زیرا مهارتهای بنیادی و ابتدایی از همان اوایل دانش آموزی کسب میشوند و به تدریج به کنترل قامتی دست می یابند و برای رسیدن به این مرحله دانش آموز باید مراحل رشدی خود را به طور متوالی طی نماید و این مهم در بدو تولد نوزاد با انجام حرکات غیرارادی در دستان نوزاد شروع و به تدریج به کنترل گردن و در سنین بالاتر به کسب مهارتهای پیشرفته مثل مهارتهای دستکاری (دریافت، پرتاب و ...) و مهارتهای جابجایی میشود.

دانش آموز همچنان، روابط اجتماعی و مهارتهای مرتبط به آن را کسب مینماید عملکرد مهارتهای حرکتی نیز سازگارتر و متعادل تر میگردد. حرکت جزء اساسی ترین عوامل زندگی انسان است و نقش مهمی در رشد عمومی و به خصوص رشد ذهنی دارد. (حرکت یعنی زنده بودن و زندگی کردن).

فهرست مطالب

چکیده 4
مقدمه 5
طرح مسأله 6
اهداف گزارش تخصصی : 7
هدف اصلی : 7
اهداف فرعی : 7
مقایسه با شاخص : 7
جمع آوری اطلاعات 7
یافته های علمی 10
پیشینه تحقیق 10
تأثیر ورزش بر متغیرهای روانشناختی 10
انرژی برای یادگیری . 12
اهداف درس تربیت بدنی 13
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان 14

ورزش و نقش آن در سلامت روان 16
تنظیم ساعت زنگ ورزش با نیازهای دانش آموزان 17
زنگ ورزش، زنگ سلامت 18
ارائه ی راه حل های مناسب 21
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی . 22
اجرای بهترین راه حل 25
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت طرح ) 25
نقاط ضعف : 25
پیشنهادها 26
بحث و نتیجه گیری 27
فهرست منابع29


جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی