دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی ترغیب کردن دانش آموزان به یادگیری درس کار و فناوری با روش های مناسب

تعداد صفحات17صفحه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

قسمتی از فایل

چکیده

یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش می دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که محفوظاتش خوب باشد، توجه بیشتری میکنند و خود را تنها فرمانده کلاس میدانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر میدانند و برای بروز خلاقیت آموزش میدهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسانترکردن یاد گیری کمک میگیرند امروزه به روشهای فعال تدریس که دستاوردهای مفیدی در یادگیری می باشند تاکید بیشتری میشود و

کسی که در موقعیت تعلیم وآموزش قرار می گیرد باید به این نکته مهم توجه کند. بیش از این که گفتارهای اودر مخاطب تاثیرداشته باشد، رفتارومنش او موثر است. درسیره پیامبر(ص) به چه عاملی مردم جذب می شدند؟در قرآن آمده است:

"اگر تو تندخوبودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند" معلم بایدجذاب باشدکه یکی از عوامل جذابیت نرم خویی است یکی ازنکاتی که معلمان باید توجه کنند ویژگی های شخصیتی است.انضباط ونظم عمومی باعث علاقه دانش اموزان به درس می شود. توجه به ویژگی های شخصیتی دانش اموزخیلی مهم است که باید به ان پی برد.ارتباط دادن مسایل آموزشی به زندگی دانش اموز ازنکات قابل توجه درمسیر معلمی است این اموزش باید طوری صورت گیرد که اومتوجه شوداین تعالیم درزندگی اوبه کار می اید این باعث علاقه او به درس خواهد شد.

اینجانب در سال تحصیلی ................. به عنوان دبیر کار و فناوری در مدرسه ...................... مشغول به تدریس بودم .بعد از مشاهده بی علاقگی دانش آموزان برای یادگیری این درس تصمیم گرفتم آنها را به درس کار و فناوری علاقمند و یادگیری آن را در آنها تقویت نمایم .

نکات کلیدی :

دانش آموز - کار و فناوری - تقویت یادگیری


دانلود گزارش تخصصی کار و فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی