دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی تاثیر تعداد دانش آموزان  کلاس در تدریس موفق و راه حل این معضل

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات 12 صفحه

قسمتی از فایل

چکیده:
هر معلمی برای اینکه بتواند تدریسی موفقیت‌آمیز داشته باشد و کلاس درس را به نحو شایسته‌ای مدیریت کند ، یکی از معضل هایی که گاهی در مدارس صورت میگیرد قرار گرفتن تعداد زیادی دانش آموز در یک کلاس میباشد و این خود یکی از موارد مهم و ضروری در امر یادگیری می باشد که به نوبه ی خود میتواند تاثیر زیادی را در روند یادگیری ایجاد نماید. من در این گزارش به بررسی این مهم پرداخته ام.

مقدمه:
تعداد کم دانش آموزان در یک کلاس، در برابر با کلاسهایی با دانش آموزان بیشتر نیز در این کشور تأثیری نداشته است و فقط در یکی از طرحهای پژوهشی مشاهده شد که کلاسهای کوچک به شرط آنکه دیگر عوامل یکسان در نظر گرفته شوند و برخی موازین مورد توجه قرار گیرد عمدتا برای دانش آموزان کم سن و سال تر گروههای اقلیت قومی مفیدترند.
در این قبیل کلاسها، با توجه به آنکه احتمال پرت شدن حواس دانش آموزان کمتر است و معلمان فرصت بیشتری برای توجه به تک تک شاگردان و دادن تکالیف مشخص به آنان و بررسی نتایج کارهایشان را دارند؛ دانش آموزانی که به توجه بیشتری نیاز دارند، از بازده بالاتری برخوردار خواهند شد.
به اعتقاد محققان عوامل مختلفی در ازدیاد بازده درسی دانش آموزان تأثیر دارد که از آن جمله می توان شرایط خانوادگی و وجود کانون گرم خانواده، توانایی معلمان برای برقراری رابطه مناسب با دانش آموزان، وجود فرهنگی که در آن بر ارزش علم و معلومات تأکید می شود و امکانات کمک درسی مناسب، همگی در بالا بردن بازده دانش آموزان تأثیر دارد.
بنابراین بسیار ضروری است تا برنامه ریزان سطوح بالاتر در آموزش وپرورش به این نکته توجه جدی نمایند
فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
اول: تراکم زیاد جمعیت دانش‌آموزان یک کلاس ۴
دوم: کاهش زمان زنگ کلاس ۵
ویژگیهای کلاسهای شلوغ ۶
راهکارهایی جهت تسلط کامل بر فضای کلاس و مدیریت آن ۸
راههای ایجاد تمرکز حواس بطورخلاصه عبارتند از: ۹
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۲

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی