دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی با موضوع چگونه دانش آموزان را در درس تفکر و سبک زندگی به مطالعه و آشنایی با روش زندگی شهدا اشنا کنیم

فرمت فایل: ورد word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات: 30 صفحه 

قیمت فایل:3000تومان

نوع دریافت: پرداخت و دریافت انلاین

ارسال در تلگرام با ای دی  darsifile@

چکیده

روز اول ماه مهر... دل پر می کشد به سوی صف های مدرسه . لباس های اتوکشیده، کیف های رنگارنگ، لبخندهای شادی بر روی لب های کودکان. باز هم زنگ مدرسه.... صدا می آید.

...دنگ...دنگ...جنگ...جنگ...! صدا می آید، از گذشته های نه چندان . گذشته هایی که اگر امروز ما فراموش کنیم نسل فردا در زیر رگبار پیاپی تهاجم فرهنگی هرگز به یاد نخواهد آورد. خاطراتی که فراموش نخواهند شد. کیف هایی رنگین به رنگ خون خون .لبخندهایی که بر روی لب های کودکان یخ زد. فروغی که در دیدگانشان دوخته به افقی سرخ خشکید. مهرماه .1359 یک روز پس از آغاز رسمی جنگ تحمیلی. آغاز مدرسه، آغاز شور و نشاط. شور و نشاطی که به جنگ بدل شد. جنگی نابرابر و دفاعی مقدس و جاودانه . جنگی که مدرسه شد و از کودکان ما مرد ساخت.و اینک، به حرمت خون شهیدان و به پاسداری گامهای کوچک کودکان شهید جنگ، هر سال اولین گامهای ورود به مدرسه را با هفته دفاع مقدس آغاز می کنیم، که تقارنی ارزشمند و نکوست . تقارنی که فضای دانشگاه ها و مدارس را به یاد و خاطره شهیدان والامقام متبرک ساخته و سنگر مدرسه را یادآور عصاره های پاک انقلاب می نماید. ما نیز در مدرسه دخترانه جمهوری اسلامی همگام با دیگر مدارس کشور هرسال همزمان با آغاز مهر ماه، مدرسه را به نام شهدا مزین کرده و گل کودکان را با یاد شهدا عطر آگین می نماییم. در سالن مدرسه یادمانی برای شهدا و دفاع مقدس می سازیم و تابلو ها را با تصاویر شهدا، خصوصا شهدای نوجوان متبرک می سازیم. از شهدا می گوئیم . از اهدافشان، خاطراتشان و وظیفه خودمان و کودکانمان را در قبال ایثارشان یادآور می شویم.هفته دفاع مقدس می گذرد. عکس ها و آذین بندی ها به دروون جعبه ها منتقل شده و در یکی از کمدهای مدرسه برای استفاده در سال های بعد نگهداری می شود . و اگر خیلی دوست شهدا باشیم در دهه فجر هم یادی از آن ها می کنیم. اما آیا کافیست؟ حتی اگر هر روز سال را به نام هفته دفاع مقدس بنامیم کافیست؟ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق می گوید: هدف از برپایی یادمان و یادواره ها برپایی یک مجلس صرف نیست. بلکه باید بتوانیم راه و روش و تفکر شهدا را در جامعه نهادینه کنیم.[i] پس هدف ما باید نهادینه کردن راه وروش و تفکر و رسم شهدا باشد و این مهم بدون تداوم ناممکن می نماید. چه بهتر که از سال های ابتدایی تحصیل و در حقیقت آغاز ورود رسمی کودکان به جامعه و در مدرسه که محل پرورش روح و روان کودکان است بنیان نهاده شود تا کودکان که آینده سازان ایران اسلامی هستند هر چه بیشتر با سبک زندگی شهدا آشنا شوند. پدران ما در انقلاب به دنبال عبور از تمدن غربی بودند اما ما امروزه به سمت سبک زندگی غربی پیش میرویم. بخاطر همین است که سخن گفتن از آن برهه از تاریخ کشورمان کمی دشواراست. برهه ای که بچه های جنگ در کنار هم زندگی5 زنده ای داشتند و واقعا زندگی می کردند.راستی، نسبت سبک زندگی امروز ما با دوران دفاع مقدس چیست؟ چرا امروز شهدا از دلاوری ها و شهامت های شهدا می گوئیم؟ چه لزومی به بازگویی آن حادثه هاست؟ با پرداختن به آن سبک، آیا می خواهیم بازگشت به گذشته کنیم؟ نسبت سبک زندگی رزمنده ها با اقتضائات امروز در چیست؟ چه نیازی به برگزاری یادواره های دفاع مقدس و پاسداشت آن ارزش ها می باشد؟ آیا شهدا در امروز ما فراموش شده هستند؟

تاریخ دفاع مقدس حکایات عجیب و تکان دهنده ای از عشق راستین شهدا سراغ دارد که بهره گیری از آنها همچون چراغ هدایتگر مسیر درست زندگی را به جوانان بعدی نشان خواهد داد. پس مطالعه در تاریخ دفاع مقدس و احوالات و وصیت نامه شهدا سدی مستحکم در برابر جنگ نرم می باشد. در جهت الگو برداری از شهدا جا دارد سخن امام خمینی رحمه ا... علیه را که بعد از شهادت نوجوان شهید " حسین فهمیده" بیان نموده بود را مرور می نماییم:"رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشاش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

اینجانب به عنوان دبیر درس تفکر و سبک زندکی ، ضرورت علاقمند ساختن دانش آموزان به مطالعه سبک و روش زندگی شهدا پژوهش شده ، راه کارهایی برای این مهم طرح و اجرا خواهد گردید.

فهرست مطالب

چکیده 4

مقدمه 5

بیان مسئله : 6

اهداف گزارش : 8

هدف اصلی : 8

اهداف فرعی : 8

مقایسه با شاخص : 8

ارزیابی از وضع موجود 8

شاخص های کمی و کیفی وضعیت موجود: 9

جدول شماره :1 جدول درصدفراوانی علاقمندی دانش آموزان به برگزاری انواع مسابقات طبق سوال اول نظر سنجی شماره 1

در مهر ماه 9

جدول شماره :2 جدول درصدفراوانی علاقمندی دانش آموزان به انواع موضوعات تابلو اعلانات طبق سوال دوم نظر سنجی

شماره 1 در مهر ماه 10

گرد آوری داده ها و اطلاعات جهت شناسائی عوامل موثر بر ایجاد مساله: 11

الف. پرسشنامه 11

ب. مصاحبه: 11

ج. مطالعه : 12

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها جهت شناسایی عوامل موثر بر مساله: 13

ادبیات موضوع 13

الف. پیشینه نظری: 14

ب.پیشینه عملی: 15

راه حل های پیشنهادی: 16

اجرای راه حل های انتخابی 17

اعتبار بخشی به راه حل ها : 18

اجرای راه حل ها: 18

راه حل اول: 18

1-1تعامل با همکاران شاغل در آموزشگاه: 18

-2-1 افزایش آگاهی همکاران در زمینه سبک زندگی شهدا 19

3-1تعامل با اولیا 19

مشارکت و نقادی همکاران: 19

اصلاح، تعدیل و تغییرات ﻻزم در اجرای راه حل ها: 20

راه حل دوم: 20

-1-2 برپایی نمایشگاه هفته پژوهش با موضوع نوجوان: دیروز، امروز، فردا 20

-2-2 تابلوی دائمی شهدا 21

شکل کامل شده این طرح به این صورت می باشد : 21

-3-2 برگزاری مسابقه کتابخوانی(خلاصه نویسی کتاب) و روزنامه نویسی 22

-4-2تجهیز کتابخانه مدرسه به کتابهایی با موضوع سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس 23

-5-2 برگزاری نمایشگاه کتاب 23

-6-2 شناسایی و معرفی شهدا و جانبازان نزدیک به دانش آموزان 23

-8-2 دعوت از شهدای زنده 24

9- 2 برگزاری مراسم ختم قرآن هدیه به روح مطهر شهدا و امام شهیدان 24

نظارت بر اجرای راه حل 25

اصلاح، تعدیل و تغییرات ﻻزم در اجرای راه حل ها 25

ارزیابی بعد از اجرای طرح 25

شاخص های کمی و کیفی وضعیت مطلوب: (نقاط قوت طرح ) 25
جدول شماره :3 جدول درصدفراوانی علاقمندی دانش آموزان به موضوعات دفاع مقدس و شهدا بر اساس نظر سنجی شماره 26

نقاط ضعف : 27

نتیجه گیری و پیشنهاد : 27

منابع :28



جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی