دانلود گزارش تخصصی مدیر و معاون مدرسه با موضوع حل مشکلات رفتاری دانش اموزان در سرویس مدرسه
فرمت فایل ورد ( word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 25
قیمت 2000تومان
قسمتی از فایل
(ویژه مدیر ،معاونان ،و معلمان)
مقدمه
توسعه هر کشور در گرو به کار گیری صحیح عوامل مؤثر در آن است . سیاست گذاران و برنامه ریزان باید ضمن شناخت این عوامل آن را به شکل بهینه مورد استفاده قرار دهند تا بیشترین بازدهی و نتیجه را عاید جامعه نماید ، از این رو سرمایه انسانی به عنوان یکی از عوامل اصلی و مؤثر نقش بسزایی در روند توسعه ایفا می کند . سرمایه انسانی عبارت است از مجموعه دانش ، توانایی و مهارت های افراد یک جامعه که البته اگر سرمایه به درستی به کار گرفته شود می تواند منشا اثر باشد .
دانش آموزان نه تنها به عنوان مهمترین و پویا ترین افراد جامعه و منابع انسانی آینده هستند بلکه اهرم مؤثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می آیند . تجهیز این منبع مهم و به کارگیری صحیح و مطلوب آنها نیل به اهداف توسعه را آسان می نماید .
توجه به ابعاد روانی – اجتماعی انسان ها نه تنها زمینه مساعدی برای شکوفایی استعدادها را فراهم می سازد بلکه در بهبود سلامتی عمومی نیز مؤثر خواهد بود . از سوی دیگر یکی از عناصر عمده ای که در آموزش کودکان و نوجوانان مطرح است ایجاد شرایط مساعد است که بتوانند به معنی و مفهوم وقت و ارزش آن پی ببرند و از اوقات خود بهترین استفاده را ببرند .
لذا بر آن شدم تا با انجام این طرح هر چه بیشتر در تحقق اهداف آموزش و پرورش سهمی داشته باشم . لذا با این هدف که چگونه می توان آموزشی سیار و غیر مستقیم در مسیر ایاب و ذهاب دانش آموزان ارائه داد تا آن ها را استفاده بهینه از زمان داشته باشند دست به کار شدم . راههایی را اجرا نمود تا با ارائه آن ها هر چه بیشتر در موفقیت نظام آموزشی کوشا باشم .
ارزیابی از وضع موجود :
اینجانب مدیر مدرسه.......... ...............میباشم.درسالتحصیلی........................ به با مشکلات رفتاری دانش
آموزان در سرویس مدرسه مواجه شدم .
غروب یکی از روزهای پاییزی ، مردی چهار شانه ، بلند قامت ، با دست های زمخت و پینه بسته و صورتی سبزه ، با پوستی چغر و مردانه ، در حالی که از چشمهایش غم به وسعت همه ی زندگیش می بارید به دیدنم آمد .
- سلام خانم مدیر ، ببخشید مزاحم شدم ، می خواستم با شما صحبت کنم .
- بفرمایید .
- حقیقتش را بخواهید خیلی دل دل کردم تا خودم را راضی کنم که به خاطر سرویس مدرسه به دیدنتان بیایم ، مرد این را گفت و در حالی که هنوز هم مضطرب به نظر می رسید پشت به صندلی داد ، نگاهش را خیره نگه داشت .
- چرا دل دل می کنید ؟
- مرد نگاهی به دور و بر انداخت و گفت : در سرویس دختر من مسائلی است که سخت روحیه ی او را خراب نموده است و از لحظه ای که دانش آموزان سوار ماشین می شوند با هم درگیرند و جر و بحث دارند ؛ من مستخدم یکی از مدارس هستم بچه ها شغل مرا به رخ دخترم می کشند و جر و بحث از این مسئله شروع می شود . مرد تمام درد دل خود را گفت و عاجزانه از من خواست که مشکلش را حل نمایم و سپس از دفتر دبستان خارج شد.
من که سخت متاثر شده بودم به این فکر افتادم که چگونه از فرصتی که دانش آموزان در سرویس دارند بهترین استفاده را بکنیم ؟ چگونه می توانم از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری نمایم ؟ چگونه می توانم مسیر راه را
برای بچه ها هدفمند سازم ؟ چگونه می توانم ارزش عمر آنان را برایشان تفهیم نمایم و از بیهودگی آن جلوگیری نمایم ؟
طبق برآوردی که داشتم بعضی از دانش آموزان حدود یک الی یک و نیم ساعت در راه بودند و در واقع رفت و برگشت آنان در روز ، دو الی سه ساعت طول می کشید .
با معاون مدرسه و چند تن از همکاران وارد گفت و گو شدم آنان نیز گفتند : » چندین سال است که بچه های خودمان هم با این مسئله روبرو هستند و عمرشان به بطالت می گذرد نکات منفی زیادی از یکدیگر می آموزند که قابل جبران نیست . زیرا بچه ها از همسالان خود حرف شنوی زیادی دارند . « یکی از همکاران دیگر نیز بسیار اظهار نگرانی می کرد و بیان می داشت که : » اگر بتوان به دنبال راه حلی گشت
و این موضوع را هدفمند نمود کار بزرگی انجام شده است زیرا در بسیاری از مدارسی که تا کنون بوده ام همین مشکلات را داشته اند . « بر این اساس به دنبال اطلاعات دقیق تری که مرا به حل مساله معطوف کند رفتم .
فهرست مطالب
مقدمه 3
ارزیابی از وضع موجود : 4
اهداف گزارش : 5
هدف اصلی : 5
اهداف جزئی : 5
مقایسه با شاخص6
جمع آوری اطلاعات 6
ادبیات و پیشینه 8
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 13
مهمترین اشکاﻻت مربوط به راننده عبارتند از : 13
مهمترین اشکاﻻت مربوط به دانش آموزان در موارد زیر قرار دارند :14
مهمترین اشکاﻻت مربوط به والدین موارد زیر را شا مل می شود : 14
انتخاب راه حل موقت 15
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن (پیشنهادات ) 17
ارزیابی بعد از اجرای طرح 20
نتیجه گیری : 21
الف - ارزیابی 21
ب - اعتبار سنجی 23
نقاط قوت23
نقاط ضعف : 24
فهرست منابع 24
جهت دانلود کلیک کنید
- ۹۶/۱۱/۲۶