دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی دبیر ورزش چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به ورزش و فعالیت های بدنی با روش های خلاقانه 

فرمت فایل ورد ( word) و قابل ویرایش

 تعداد صفحات33صفحه

 قیمت 2000تومان

 قسمتی از فایل

چکیده :

در جوامع امروز آموزش بیتردید نقش اصلی را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا میکند و عیار توسعه در هر کشوری را با میزان سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان آن کشور میسنجند. دلیلش هم روشن است. سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی است. در حال حاضر 15 میلیون دانش آموز حساس ترین سالهای زندگی خود را در مدرسه میگذرانند، لذا توجه به این قشر جامعه، نشانهای است برای اثبات توجه به آینده. امروز وظیفه آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی گذشته به نسل حاضر نیست. اگرچه این هدف اهمیتی در خور توجه دارد. اما این دانش زمانی ارزشمند خواهد بود که دانش آموز علاوه بر سلامت ذهنی به لحاظ روحی و جسمی هم در سلامت باشد و در سایه این سلامت آمادگی ورود به جامعه بزرگتر را داشته باشد. در این رهگذر ورزش وسیله ای بسیار مناسب برای ایجاد چنین فضایی است. از سال 1306 به صورت رسمی و اجباری بنا شد که تمام دانش آموزان روزانه یک ساعت درس تربیت بدنی را بگذرانند. از آن تاریخ تاکنون 82 سال میگذرد. در طول این سالها ورزش مدارس دست خوش کمترین تغییر و تحول بوده است و زنگ ورزش به نوعی ساعت فراغت برای دانش آموزان به حساب می آید. حتی برخی مدیران و معلمان هم با استفاده از این زمان به تدریس دروس خود میپردازند، این در حالی است که حساسیت سنی دوران دانش آموزی بر هیچ کس پوشیده نیست.
در هرم مولر آمده است که ورزش دانش آموزی باید در قاعده قرار گیرد و بعد از آن ورزش همگانی قهرمانی و حرفهای. در این شرایط است که هرم پایدار میماند. وقتی قاعده باریک باشد راهی وجود ندارد. طبق برنامه درسی ایران دانشآموزان باید 12 سال درس تربیت بدنی بخوانند اما اگر از یک دیپلمه خواسته شود 15 دقیقه نرمش صحیح انجام بدهد نمیتواند و نمیداند. شاید دلیل این باشد که نیروهای متخصص این درس را تدریس نمیکنند و چون خودشان این کار را بلد نیستند به دانش آموزان هم چیزی نمی آموزند. بنده در این گزارش تصمیم بر این گرفته ام که راهکار های علاقه مند کردن دانش آموزان را به درس تربیت بدنی مورد بررسی و تحلیل قرار دهم.
مقدمه

ورزش مدارس پس از سالها رکود داشته و نتوانسته است به ماهیت اصلی خود برسد و آنچه در زنگ ورزش دیده میشود چیزی نیست که به هدف اصلی نزدیک باشد و حتی میتوان گفت گاهی زنگ ورزش در مدارس قربانی دشواری دروس ریاضی، علوم و... میشود. در حالی که برای رشد ورزش قهرمانی در کشور توجه به ورزش دانش آموزی نوعی الزام و اجبار است و زمان شروع ورزش برای بسیاری از رشته ها مقطع ابتدایی است اما دانش آموزان ابتدایی تا پایه سوم حتی معلم ورزش هم ندارند و نبود امکانات و فضای ورزشی مدارس هم به مشکلات دامن میزند.

براساس نتایج تحقیقی در 120 شهر کشور درصد زیادی از دانش آموزان با مشکل قامتی و اندامی مواجهند. نتایج این پژوهش روی 174 هزار و 191 دانش آموز دختر دوره راهنمایی نشان داد که 69 درصد آنها ناهنجاری قامتی دارند. در دوره متوسط این ناهنجاری 4/72 درصد افزایش مییابد. بین پسران از 173 هزار و 491 دانش آموز پسر دوره راهنمایی، 6/57 درصد و در متوسطه 5/58 درصد اختلالات فیزیکی و اسکلتی دارند. میانگین این اختلالات در کل دانش آموزان کشور حدود 64 درصد برآورد شده است. این اعداد و ارقام
میتواند یک یادآوری جدی برای اهمیت دادن به ورزش مدارس باشد. به طور حتم یک دانش آموز به موازات تمرینهای خود میتواند مفاهیم درسی را به خوبی یاد گرفته و آنها را در مدت زمان کوتاه تری به خاطر بسپارد.

با توجه به تمام ضعفهای موجود در حوزه ورزش مدارس، اینگونه به ذهن متبادر میشود که این وزارتخانه نسبت به ورزش دانش آوزی بی اعتنا است، در حالی که معاونان پرورشی و مدیران تربیت بدنی در این مبحث در تلاش هستند که مشکل ورزش مدارس را به یک شکلی حل کنند اما کمبود تسهیلات مالی و اعتباری و تجهیزات، برنامه های این مدیران را بی اثر گذاشته است. به نظر میرسد متصدیان تربیت بدنی کشور بتوانند در این امر دست آموزش و پرورش را بگیرند و به اشاعه ورزش در مدارس یاری رسانند چرا که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، شناسایی استعدادها در رشته های مختلف و ارتقای سطح ورزش حرفهای در کشور از دوران مدرسه به ویژه مقاطع ابتدایی انجام میشود.مطمئناً دود بی توجهی به ورزش در مدارس، نه فقط به چشم دانش آموزان که در برخی مواقع به چشم ورزش قهرمانی خواهد رفت.
فهرست مطالب 4
مقدمه:5
اهداف گزارش :5
هدف کلی :6
اهداف جزئی:6
تشریح کلیات (بیان مساله ، جمع آوری اطلاعات ) 7
توصیف مشکل 8
گردآوری اطلاعات 10
شاخص های کیفی وضعیت موجود 11
شاخص های کمی وضعیت موجود. 11
جمع آوری اطﻻعات برای ارائه ی راه حل ها12
مصاحبه:12
برگزاری جلسه همکاران: 12

پرسشنامه: 12
مطالعه: 12
مشاهده: 13
تجزیه وتحلیل اطلاعات :13
برخی از داده های حاصل از ابزار و فنون دیگر:13
بررسی نقاط ضعف و قوت و موانع موجود ورزش در مدارس 14

مشکﻻت دبیران و مربیان درس تربیت بدنی در مدارس 17

راه حل های پیشنهادی مناسب برای عدم علاقمندی 21

تابلوی اعلانات ورزشی: 21

بر گزاری مسابقات ورزشی: 21

ایجاد انگیزه برای مطالعات ورزشی: 21

ایجاد یک سایت ورزشی برای آموزشگاه: 22

اهدای جوایز ورزشی: 22

کاهش ارزش بازیهای رایانه ای: 22

برگزاری نمایشگاه های ثابت یا دوره ای: 23

اجرای ورزش صبحگاهی: 23

راهکارهای عملی فراهم نمودن بستر آموزشی بهتر وموثرتر درس تربیت بدنی در مدارس 24

بستر سازی مناسب: 24

تمرین دادن دانش آموزان در زمان بندی خاص: 24

گزینش ژنتیکی: 24

استفاده از دانش آموزان متخصص: 24

ایجاد کمیته های حمایت: 25

تعیین الگوی پیشرفت: 25

اجرای راه حل ها : 26

ارزیابی بعد از اجرای راه حل ها 26

شاخص های کمی بعد از اجرای راه حل 27

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید 28

عادﻻنه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی) 29

باز ساخت یا بهسازی عمل 29

نتیجه گیری و پیشنهادها: 30

»منابع و مآخذ«31


جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی