گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی با موضوع علاقمند کردن دانش آموزان به شرکت در گروه سرود
فرمت فایل ورد ( word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات28
قیمت 2000تومان
قسمتی از فایل
چکیده :
معاون پرورشی متولی همه مسایل تربیتی نیست ولی بخشی از تربیت است بنابراین همه باید برای تربیت نسل امروز همگام شوند. معاون پرورشی برای دانش آموزان پسر یک پدر است و ضرورت دارد برای همه نیازهای دانش آموزان برنامه داشته باشد.معاون پرورشی یک شغل نیست بلکه یک تفکر و اندیشه به شمار می رود و به همین خاطر در سند تحول بنیادین به عنوان نظام تربیت مطرح شده است.مربی موفق کسی است که مدیریت تربیت کرده و دانش آموزان را در کنار همدیگر تنظیم کند تا فعالیت ها و کارهای تربیتی مدرسه را انجام دهند.
گام نخست این است که معاونان پرورشی خودشان به لحاظ علمی و آموزشی بالا بکشند و چنانچه یک قدم از دانش آموزان جلو نباشند، نمی توانند هدایت آنان را به عهده بگیرند.در دوره جدید فعالیت های پرورشی لازم است و توسعه و تعمیق تربیت به معنای حذف پرورش و تربیت نیست.
اینجانب ......................... در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم دانش آموزان علاقه و انگیزه ای جهت شرکت در
گروه سرود مدرسه ندارند و بیشتر به مسائل درسی و آموزشی بسنده می کنند. در این رابطه تصمیم گرفتم
تغییراتی در برنامه های پرورشی آموزشگاه ایجاد کنم تا در جهت بهبود و پیشرفت بهتر برنامه ی این مدرسه در سال تحصیلی جدید ، گام های موثرتری برداشته شود.
مقدمه (طرح مساله و بیان موضوع )
نشستن، برخاستن، راه رفتن، دویدن، بازی کردن و هر نوع فعالیت دیگر وی، ریتم مخصوص خود را دارد. صدا و زبان کودک نیز از موسیقی برخوردار است، به همین جهت او به صورا فطری از هر نوع حرکت و صدای موزون، زمینه و واسطه خوبی برای ایجاد عاطفه، حرکت و نشاط در کودکان است.
با توجه به آثار مثبت و سازنده سرود خوانی، این فعالیت به عنوان یکی از برنامه های هنری جذاب در مدارس پیشنهاد می شود. در این فعالیت وجه غالب و مسلط کار، سرود خوانی و هم آوایی است که حتی بدون همراهی صدای سازها و بدون ابزار موسیقی نیز قابل اجراست.
استفاده از موسیقی و سرود در مدارس و کانون های پرورشی و مراکز فرهنگی هنری، از برنامه های مفید و مثر تربیتی است که با رعایت ضابطه های خاص خود بهره مناسبی در بر دارد.
در سرود و هم آوایی ویژه مدارس و دانش آموزان آن چه باید اصل قرار گیرد صدای انسان است، یعنی صدای سازها و آلت موسیقی نباید بر صدای بچه ها مسلط باشد.
به همین منظور ابزارها و سازهای موسیقی دانش آموزان، مخصوصا کودکان، در حد امکان باید ساده و مخصوص آنان باشد. ( مانند سازهای ارف ) حتی می توان از سازهای ابتکاری و دست ساز بچه ها نیز استفاده کرد و لزومی ندارد که این سازها خیلی پیجیده و فنی باشند. مثلا از ترکیب شیشه، چوب، سنگ، فلز و اشیای دم دستی دیگر نیز می توان آن ها را ساخت.
کودکان و نوجوانان، نیازمند توجه و شخصیت دادن هستند. آن ها تمایل دارند به بهانه های مختلف مطرح شوند و مورد عنایت دیگران قرار گیرند. برنامه سرود خوانی و هم آوایی جمعی، این امکان را به سادگی در اختیار آنان قرار می دهد تا در مقابل تماشاگران و شنوندگان قرار گیرند و تشویق شوند. لذت ناشی از اجرای چنین برنامه هایی در مدارس و کانون های پرورشی به اندازه ای زیاد است که بیش تر دانش آموزان را مشتاق در برنامه های سرود خوانی می سازد.
فهرست
چکیده : 4
مقدمه (طرح مساله و بیان موضوع ) 5.
بیان مسئله.6
توصیف وضعیت موجود : 7
اهداف گزارش تخصصی : 7
هدف اصلی : 7
اهداف جزئی : 7
سواﻻت گزارش : 7
مقایسه با شاخص : 8.
پیشینه گزراش : 8
ارزیابی از وضع موجود (جمع آوری اطلاعات و بررسی موانع ) 9
از جمله مسائل موجود در مدرسه در گروه سرود : 9
تجزیه و تحلیل اطلاعات 9
راه حل پیشنهادی: 10
آهنگ سازی: 11
ساختار سرود 12
مراحل تمرین سرود: 12
انتخاب راه حل مناسب 15
بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر های آوایی مثل سرود 17
اجرای راه حل با ذکر جزئیات و چگونگی اجرا :.18
ارزیابی بعد از اجرای طرح:.18
.اعتبارسنجی اقدامات انجام شده:19
نقاط ضعف فعالیت های پرورشی در مدارس 20
کمبود وقت برای انجام فعالیت های پرورشی:20
نقاط قوت 20
تیجه گیری و پیشنهادها 20
.برخی ازراهکارهای کیفیت بخشی به امورتربیتی وپرورشی درمدارس:21
راهکارهای متعددی برای افزایش مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه وجود دارد، از قبیل ایجاد:22
در تنظیم فعالیت پرورشی برنامه این آموزشگاه مراحل ذیل انجام می گیرد:
1-نیاز سنجی:26
2-انتخاب نوع فعالیت.26
3-تعیین اهداف: 27
- اجرای فعالیت: 27
- ارزیابی : 27
منابع:28
جهت دانلود کلیک کنید
- ۹۶/۱۱/۲۷