دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

دانلود گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی معلمان

  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی معلم ورزش ابتدایی به وجود آوردن  تناسب اندام 

با انجام فعالیت های ورزشی  روزانه و تغذیه مناسب

تعداد صفحات ۲۸ صفحه

فرمت فایل ورد

قسمتی از فایل

در این فایل گزارش تخصصی معلم ورزش ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ورزش قرار می دهیم.

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

معلمان ورزش با ارتقا و به روز کردن دانش خود زمینه ی بهره وری حداکثری از زنگ ورزش را فراهم می کنند. در این بین نیز والدین دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق کنند؛ چرا که خوردن صبحانه باعث افزایش یادگیری آن ها می شود و از چاقی دانش آموزان جلوگیری می کند. در حال حاضر از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق و یک نفر دیگر اضافه وزن دارد. از همین رو باید از دوران مدرسه با آموزش به دانش آموزان از مسأله چاقی آن ها جلوگیری کنیم.

برای پیشگیری از چاقی دانش آموزان قبل از ساعت ۹ شب می بایست بخوابند تا صبح زود بیدار شوند. همچنین خوردن دو میان وعده را نیز فراموش نکنند تا دچار مشکلات یادگیری نشوند. همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس در این دوره سنی پرهیز کنند، چرا که مصرف این گونه مواد سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد. از این رو فروش این گونه مواد در بوفه مدارس نیز ممنوع است.

بیان مسئله :
مشکل فرزند من چاقی بیش از حد او است. به همین علت مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می گیرد و بنابراین از آنها کناره گیری می کند. همین باعث شده دوستان کمتری داشته باشد.
اجازه بدهید ابتدا به این بپردازیم که علت چاقی بچه ها چه می تواند باشد. احساس رضایتی که بچه ها از خوردن غذا دارند، صرفاً برای رفع گرسنگی نیست، بلکه خود عمل غذا خوردن، در شرایطی برای بچه ها لذتبخش می شود. متأسفانه بسیاری از بچه های پرخور چون راه دیگری برای رسیدن به یک احساس خوب نداشته اند، به غذا خوردن روی آورده اند. اینها معمولاً از برقراری ارتباط با دیگران لذتی نمی برند، احساس تنهایی می کنند، غمگین هستند و احساس افسردگی دارند. بنابراین تنها راه رسیدن به یک حس خوشایند _ هر چند موقتی _ روی آوردن به «خوردن» است. غذا معمولاً گرم و نیروبخش است و «رضایت» به همراه دارد. معمولاً هم در خانواده های «زورگو» (Authoritherian) بچه ها وقتی احساس می کنند زورشان به کسی نمی رسد و به اصطلاح تنها مانده اند، با پرخوری در پی نوعی کسب رضایت برمی آیند. غذا به این بچه ها احساس نوعی امنیت می دهد. اما برای حل این مشکل ابتدا باید زمینه های روانی در خانواده را که به اینجا ختم شده حل کرد و سپس از راه های زیر وارد شد:
۱- هرگز به غذای او و خوردن و نخوردنش به اصطلاح «گیر» ندهید و توجهی نکنید. ۲- سپس با تهیه کتابی که میزان کالری غذاها را می سنجد و دادن آن به او و نیز با حضور فعال خودتان، به نوعی برنامه ریزی کنید که غذا خوردن همه اعضای خانواده به یک برنامه تبدیل شود؛ به این ترتیب که کاغذی نصب شود تا هر کس خواست هر چیزی را _ به غیر از آب _ بخورد، نام آن غذا و ساعت خوردن و میزان کالری اش را در آن برگه وارد کند. ۳- هر غذایی باید از ۱۵ دقیقه قبل به این لیست وارد و بعد خورده شود، از طرفی هر روز که می گذرد، می توانید این پانزده دقیقه را افزایش دهید. بدین ترتیب فرزند شما می آموزد که چگونه بر عمل خوردن خود کنترل خویش را به طور داوطلبانه اعمال نماید.

اهمیت موضوع :
معلمان ورزش با ارتقا و به روز کردن دانش خود زمینه ی بهره وری حداکثری از زنگ ورزش را فراهم می کنند. در این بین نیز والدین دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق کنند؛ چرا که خوردن صبحانه باعث افزایش یادگیری آن ها می شود و از چاقی دانش آموزان جلوگیری می کند. در حال حاضر از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق و یک نفر دیگر اضافه وزن دارد. از همین رو باید از دوران مدرسه با آموزش به دانش آموزان از مسأله چاقی آن ها جلوگیری کنیم.
برای پیشگیری از چاقی دانش آموزان قبل از ساعت 9 شب می بایست بخوابند تا صبح زود بیدار شوند. همچنین خوردن دو میان وعده را نیز فراموش نکنند تا دچار مشکلات یادگیری نشوند. همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس در این دوره سنی پرهیز کنند، چرا که مصرف این گونه مواد سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد. از این رو فروش این گونه مواد در بوفه مدارس نیز ممنوع است.

اگر مدارس این قابلیت را داشتند که زنگ ورزش را غنی کنند و با قراردادن ورزش‌های منظم و اصولی در برنامه‌های صبحگاهی، بستر تحرک دانش‌آموزان را فراهم کنند، شاید همین میزان تحرک برای جلوگیری از چاقی و بروز بیماری‌های ناشی از تحرک اندک کفایت می‌کرد، اما چون اغلب مدارس چنین قابلیتی ندارند، دانش‌آموزان چاق و کم‌تحرک امروز روی دست مدارس مانده‌اند.اگر تغذیه ناسالم را در بروز چاقی میان کودکان و نوجوانان در سن تحصیل موثر بدانیم، بوفه مدارس بی‌شک یکی از متهمان اصلی است د که جای نوشابه، سوسیس و کالباس در بوفه مدارس نیست، بلکه باید اقلام خوراکی سالم در بوفه‌ها فروخته شود که
حذف اقلام خوراکی ناسالم از بوفه‌ها باید زمان بتدریج بگذرد تا این خواسته جامه عمل بپوشد. و این سیاستی است که از امروز به بعد کلید بخورد و منجر به انعقاد قراداد با صنایع غذایی برای تامین بسته‌ای از خوراکی‌های سالم برای مدارس شود. هم‌اکنون بوفه بسیاری از مدارس سالم نیست و در آن می‌شود همه رقم خوراکی‌های ممنوعه را پیدا کرد. علاوه بر این که بر نحوه اداره این بوفه‌ها نظارت کافی وجود ندارد، تغییر ذائقه دانش‌آموزان نیز بر این‌که چه خوراکی‌هایی در بوفه عرضه شود، میسر است و این معضل از خانواده‌ها نشأت می‌گیرد.

مدارس این قابلیت را داشتند که زنگ ورزش را غنی کنند و با قراردادن ورزش‌های منظم و اصولی در برنامه‌های صبحگاهی، بستر تحرک دانش‌آموزان را فراهم کنند، شاید همین میزان تحرک برای جلوگیری از چاقی و بروز بیماری‌های ناشی از تحرک اندک کفایت می‌کرد، اما چون اغلب مدارس چنین قابلیتی ندارند، دانش‌آموزان چاق و کم‌تحرک امروز روی دست مدارس مانده‌اند

تیترهایی که در این گزارش تخصصی معلم ورزش ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

چکیده

  1. ·         کلیدواژه
  2. ·         مقدمه
  3. ·         بیان مسأله
  4. ·         پیشینه تحقیق درباره فعالیت های ورزشی
  5. ·         الف) مبانی نظری
  6. ·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره فالیت های ورزشی
  7. ·         ب) پیشینه‌ی عملی
  8. ·         اهمیت وضرورت حل مشکل فعالیت های ورزشی
  9. ·         گردآوری اطلاعات
  10. ·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی
  11. ·         یافتن راه حل مناسب
  12. ·         اجرای راه حل‌های انتخا
  13. ب شده
  14. ·         ارزیابی نتایج بدست آمده
  15. ·         بررسی میزان موفقیت
  16. ·         نتیجه‌گیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی